jamuan raya MPOB

 nie bersama kawan2 dari pahang...kbanyakan dorg dah berkahwin..aku je belom agi, huhu


kiri dan kanan aku tu, dua2 budak tgganu.. 


 muka orang tengah frust sbb x dapat hadiah cabutan bertuah


 nie kawan aku, bdk kemaman..dia tunggu masa nak kawin je tuuu


 nie gambar ada gegar2 sikit...nak cakap ada gempa bumi,xde pon masa tuu..camera man x pandai kot


sebelum balik, sempat posing bersama cenderahati... senyuman khas buat isteriku tercinta ♥♥

aku seorang chef

semalam, aku brjaya siapkan satu resepi yg dah lama aku nk wat...ia ialahhhhhhhhhh, jeng3!! suspen tak? suspen tak? ia ialah udang masak merah jeee, haha...ok2, post kat bwah nie aku ada letak gambar2 masa aku jadi iron chef tuu...so sila2 la tgok yeee...

bahan2 yg perlu anda ada untuk buat udang masak merah ialahhhhhh.....

BAWANG MERAH - jgn letak 2 biji camtu je taw..anda perlulah buang kulit die dulu & kasi kisar sama die... untuk mudahkan anda tumis dia, hoho

CILI KISAR @ CILI BOH - pastikan cili kisar ini jgn diletak di dlm frezer ok.. sbb pe?? hanya aku & awek aku je yg taw, haha

UDANG - yg nie mestilah kena ada..klau xde udang, cmne la ko nk wat resepi udang masak merah kan... fikir2 kan & selamat beramal

DAPUR - yang nie la bahan yg paling penting yg anda kena ada...klau ada udang 10 tong pon, tpi klau xde dapur x jadi jgk kan... so pastikan anda sentiasa membawa dapur anda kemana2 yee


 
UDANG MASAK MERAH - dah siappppppppppp!! yap! yap! yap!


 sila pastikan anda basuh segala senduk, kuali selepas masak yeee...peace!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...